Přeskočit na obsah

Brno, co není získalo evropský bronz v marketingové soutěži

28. listopadu 2019 2 minuty čtení
(gak) - V červnu dvakrát zlato v národním kole, tentokrát bronz na evropské úrovni. Řeč je o kampani Brno, co není, která zabodovala v IMC European Awards 2019 v kategorii integrované komunikace.

Kampaň představující strategické projekty města hravou formou se probojovala na seznam 62 finalistů a na medailovou pozici pozici ji porotci nominovali v konkurenci dalších devíti integrovaných kampaní napříč Evropou. „Brno, co není“ přitom nezaujalo marketingové experty poprvé. Dvě zlata si odnesla komunikace města už v červnu z české odnože soutěže IMC Czech Awards.

Kampaň „Brno, co není“, kterou pro město připravila komunikační agentura MEDIA AGE ve spolupráci s agenturami Cryptomania a MAJAK Agency. Na motivy důležitých staveb, mezi něž patřilo například Janáčkovo kulturní centrum nebo plánovaný akvapark za Lužánkami, vznikly trasy naplněné nejrůznějšími šiframi, které zavedly Brňany přímo na místa, kde projekty jednou vzniknou.

Kromě samotné gamifikace bylo netradiční i kreativní zpracování. „Naším úkolem bylo vyřešit složitou otázku. Jak povědět Brňanům o strategických projektech města a neunudit je přitom k smrti? Místo toho, abychom připravili klasickou brožuru nebo leták, jsme trochu popustili uzdu fantazii a přišli s kampaní ‚Brno, co není‘. Než se totiž poprvé kopne do země, všechny ty silnice, opravená nábřeží, nové bazény a tramvajové trati jako by nebyly,“ přiblížil kreativní myšlenku kampaně ředitel společnosti MEDIA AGE David Blažek. 

Kampaň „Brno, co není“ oslovila v roce 2018 na internetu přes 760 tisíc lidí a na dopadové stránky strategických projektů i hry přivedla téměř 44 tisíc návštěvníků. Do her samotných se zapojilo 2206 hráčů, kteří na jednotlivých trasách nachodili dohromady přibližně 40 tisíc kilometrů. 

Mohlo by vás dále zajímat

Vodojemy na Žlutém kopci budou od podzimu přístupné veřejnosti. Foto: Zdeněk Kolařík
Vyšel zářijový Brněnský metropolitan

Tento týden najdete ve svých schránkách nový Brněnský metropolitan. Na podzim se pro návštěvníky otevřou vodojemy na Žlutém kopci, na jejich historii a současnost jsme se proto zeptali hned dvou odborníků. V hlavním tématu čísla se zaměřujeme na obecní bydlení a fotoreportáž představí projekt Příběhy našich sousedů. Historie se pak vrací ke kořenům brněnského Centra experimentálního divadla, které si připomíná 30 let existence.

Nejnovější články

Zahájení festivalu Serial Killer
Víkendové tipy: Utíkejte třeba do Björnsonova sadu nebo Kamennou kolonií

Seriálová smršť dorazila do Brna: nevynechejte Serial Killer a jeho výjimečný doprovodný program. Nejen děti si užijí Zvířátkiádu v Björnsonově sadu nebo fretčí olympiádu na jejich mezinárodní výstavě. Běžci si zazávodí na Podzimním běhu Kamenkou. A Feministická konference řeší aktuální problémy genderu.

Na Bratislavské vznikl nový bytový dům s třiadvaceti jednotkami, foto: Z. Kolařík
Na Bratislavské vznikl nový bytový dům s třiadvaceti jednotkami

Startovací, bezbariérové i samoživitelské – takový charakter mají byty, které město postavilo v proluce na Bratislavské. Kolaudace bytového domu se očekává v říjnu.

Praktické informace k volbám do zastupitelstev obcí a Senátu
Praktické informace k volbám do zastupitelstev obcí a Senátu

V Brně se po čtyřech letech obmění zastupitelstva města a městských částí. Zároveň Brňané zvolí do Senátu dva zástupce, a to za volební obvody č. 55 a 58. Termín voleb je 23. a 24. září, případné druhé kolo senátních voleb bude o týden později.

Volby začínají v pátek 23. září ve 14 hodin. V tento den je možno hlasovat do 22 hodin. V sobotu 24. září jsou volební místnosti otevřeny od 8 do 14 hodin. Každý volič hlasuje osobně, zastoupení není dovoleno.

Byt básníka Zeno Kaprála bude novým dějištěm kulturních událostí v Brně, foto: Brno 2028
Byt básníka Zeno Kaprála bude novým dějištěm kulturních událostí v Brně

Třináct kulturních akcí jen do konce listopadu - tak vypadá momentální program nového kulturního prostoru v Brně, bývalého bytu básníka Zeno Kaprála. Unikátní literární salon vznikl pod hlavičkou kandidatury Brna na Evropské hlavní město kultury 2028.