Přeskočit na obsah

Brno a jižní Morava mění pravidla v kampani. Poprvé i v televizi

18. června 2020

Je čas přepsat pravidla. S takovou vizí přichází marketingová a komunikační kampaň města Brna, která se historicky poprvé dostane také do televize. Navazuje na dřívější propagaci destinační značky #brnotruestory, tentokrát však cílí především na tuzemské návštěvníky.

Představovaná marketingová kampaň je jedním z opatření na podporu cestovního ruchu a subjektů v něm působících. Víme, že tyto subjekty ve městě Brně trpí poklesem turistů, ale také business klientely v důsledku omezení konání veletrhů a akcí kongresového typu. Rozhodli jsme se proto přilákat do města domácí turisty, kteří chtějí něco nového objevovat a zažít,“ vysvětlila primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Město vložilo do kampaně částku tři miliony. Za tu nakoupilo prostor v televizi, ale také v onlinu. Ve spolupráci s mediální agenturou Media Age vznikly tři televizní spoty, které jsou určeny hlavním cílovým skupinám, jimiž jsou mladí dospělí, rodiny s dětmi a tzv. prázdné hnízdo. Zhlédnout je budou moci lidé od soboty 20. června. Dalším půlmilionem se na kampani podílela také Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava, pro kterou byla vytvořena dvě videa, která svým stylem ladí s těmi brněnskými.

Turistická sezóna 2020 přinesla nečekané výzvy, kterým jsme se rozhodli postavit s kampaní #brnotruestory. Myšlenka kampaně stojí na přepisování pravidel, těch o Brně, jižní Moravě, cestování i o chování ve společnosti. Díky tomu může Brno ukázat svou rebelskou DNA a lákat na všudypřítomnou pohodu. Jsme rádi za spolupráci města Brna s Jihomoravským krajem a věříme, že ucelená kampaň oživí turismus nejen v Brně, ale i v celém regionu, a to i díky televizní kampani, do které se letos město i region rozhodly investovat,“ řekl dodavatel kampaně a ředitel mediální agentury Media Age David Blažek.

Mediální a komunikační kampaň klade důraz na autentickou atmosféru města, živé centrum, místní gastronomii a netypické turistické cíle a aktivity. „I díky tomu je kampaň originální, živá, ambiciózní a odlišná od konkurenčních měst a regionů. Přestože primárně cílíme na tuzemské návštěvníky, kampaň spustíme také na Slovensku a v Rakousku. Podle ohlasů i v Polsku. Nyní startuje její první vlna, ta další je naplánována na podzim,“ dodala brněnská zastupitelka pro marketing a cestovní ruch Kristýna Černá

Kromě televize poběží kampaň také v online prostoru. „Celá kampaň logicky směřuje na naše destinační komunikační kanály, tedy na portál GOtoBRNO.cz a s ním spojený Facebook a Instagram. Na webu jsme vytvořili speciální novou záložku Nechte si poradit. V té poskytujeme konkrétní a na míru šité tipy, jak si užít naše město pro klíčové cílové skupiny. Na sociálních sítích se kampaň dále propojuje s obsahem, kterým lákáme k návštěvě Brna dlouhodobě,“ řekla Jana Janulíková, ředitelka TIC BRNO, které se na tvorbě kampaně také podílí.

Jihomoravský kraj svými spoty i vizuály míří kromě hlavních cílových skupin především na požitkáře, milovníky gastronomie a vína. „Téma gastronomie se z Brna propisuje do celé jižní Moravy. Brno může být jednodenním výletem pro turisty, kteří míří primárně do regionu, nebo naopak skvěle vybavenou základnou pro výlety do okolí. Plánujeme proto brzy spustit i nový turistický portál jizni-morava.cz, který uživatelům nabídne to nejlepší z jižní Moravy, tipy na prověřené výlety či akce, které se, doufejme, budou konat,“ dodala ředitelka Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava Pavla Pelánová.

Videa i vizuály si můžete stáhnout ZDE.

Mgr. Kateřina Gardoňová
Tiskové středisko
Magistrát města Brna
tel.: +420 542 172 466
mob.: +420 602 595 170
e-mail: gardonova.katerina@brno.cz




Nejnovější tiskové zprávy

Multifunkční halu má provozovat ARENA BRNO. Klíčové je nyní schválení veřejné podpory Evropskou komisí, koncesionář se může hledat později

Multifunkční halu u brněnského výstaviště bude provozovat městská společnost ARENA BRNO. Do koncesního řízení nepřišla žádná nabídka, musí tak být zrušeno a nové zatím vypsáno nebude. Rozhodla o tom dnes Rada města Brna.

Na magistrát dorazilo přes 500 žádostí o změnu stávajícího územního plánu

V rámci sběru požadavků na změny stávajícího územního plánu ve zjednodušeném režimu, který probíhal od 25. října do 16. listopadu, přišlo 459 podnětů. Nadto Odbor územního plánování a rozvoje řešil dalších 66 standardně podaných návrhů. Dnes se vyhodnocením zabývali brněnští radní, konečné slovo bude mít příští týden zastupitelstvo.

Czech Republic Travel Trade Day: Na 250 lidí z ČR i celého světa pracujících v cestovním ruchu se v dubnu sjede do Brna

Po Olomouci, Plzni nebo letošních Karlových Varech bude i Brno hostit Czech Republic Travel Trade Day, platformu pro obchodní jednání českých podnikatelů, regionů a dalších subjektů aktivních v oblasti cestovního ruchu s mezinárodními nákupčími. Akci organizuje CzechTourism společně s Centrálou cestovního ruchu Jižní Morava a městem Brnem, což dnes schválením memoranda potvrdili brněnští radní.

Výzkum, inovace a evropské znalosti. Brno podpořilo projekt EULiST

Projekt EULiST spojuje univerzity, obce, společnosti a další partnery se zvláštním zaměřením na změnu klimatu a sociální soudržnost. Vysoké učení technické v Brně patří mezi vysoké školy, které jsou do tohoto programu zapojené. Vedení města dnes podpořilo projekt pomocí dopisu a deklaruje tak zájem seznámit se s jeho průběhem a výsledky.