Během tří měsíců má Brno téměř pět kilometrů opravených tramvajových tratí. Linky MHD se od 1. září vrací na své trasy - Tiskový servis

Během tří měsíců má Brno téměř pět kilometrů opravených tramvajových tratí. Linky MHD se od 1. září vrací na své trasy

  • 27. srpna 2025
  • 3 minuty čtení

Dopravní podnik města Brna (DPMB) zvládl během tří a půl měsíce opravit téměř pět kilometrů tramvajových tratí. Všechny výlukou dotčené linky se tak od 1. září vrátí na své trasy. Na opravených tratích do Modřic, Zábrdovic a na Kounicově se cestující budou vozit po nových kolejích – pohodlněji, méně hlučně a rychleji. Investice do tří projektů dosáhly téměř 400 milionů korun.

„Máme za sebou náročné měsíce, během kterých jsme stihli renovovat tramvajové tratě ve třech oblastech, kde byl jejich stav nevyhovující. Všechny práce probíhaly dle harmonogramu, dodržíme tak délku dopravních omezení a cestujícím od 1. září nabídneme svezení na moderních, tišších a rychlejších tratích. Do oprav jsme investovali 380 milionů korun. Výrazným benefitem jsou také zrekonstruované zastávky, které nabízí možnost bezbariérového nástupu do tramvají,“ řekl Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna.

 „Některé z oprav, konkrétně na ulicích Kounicova a Zábrdovická, byly součástí větších projektů, na kterých se podíleli i další investoři jako město Brno, Brněnské vodárny a kanalizace nebo Brněnské komunikace. V rámci koordinace a sdružování prací do jednoho termínu se nám daří zkracovat omezení na dotčených ulicích pouze na nezbytně nutnou dobu. Zároveň mám radost, že se práce na tramvajových tratích stihnou do 1. září, kdy se do škol vrací tisíce dětí a studentů,“ dodal Petr Kratochvíl, radní pro oblast dopravy.

Modernizace tramvajové trati do Modřic
Na čtyři kilometry dlouhém úseku mezi zastávkami Bohunická a smyčkou Modřice DPMB vyměnil koleje, provedl sanaci podloží, odvodnění a upravil nástupiště zastávek. Přístupová schodiště na zastávku Ořechovská jsou nově osazena elektrickými plošinami, které umožní cestujícím s hendikepem bezbariérový přístup. Na trati do Modřic doposud tramvaje mohly jezdit rychlostí 60 km/hod, kvůli špatnému technickému stavu však byla na několika místech povolená rychlost snížena až na 30 km/hod. Po nové trati budou moci tramvaje projíždět rychlostí až 70 km/hod, což zkrátí jízdní dobu asi o minutu. Náklady na modernizaci činí 282 milionů Kč, projekt je spolufinancován z Operačního programu Doprava 3.

Rekonstrukce tramvajové trati Kounicova 
Během jarních a letních měsíců prošla rekonstrukcí 480 metrů dlouhá tramvajová trať v úseku Nerudova–Šumavská. V rámci projektu DPMB použil všechny moderní odhlučňovací prvky, jako jsou pryžové bokovnice a antivibrační rohože, aby tak snížil hlukovou zátěž v oblasti. Investice do rekonstrukce tramvajové trati dosáhla 76 milionů Kč. Během projektu, který byl koordinován s ostatními městskými firmami, došlo k vybudování nové trolejbusové zastávky Zemská knihovna u křižovatky s ulicí Hrnčířskou. Po dokončení veškerých prací a legislativních náležitostí budou zastávku v obou směrech obsluhovat trolejbusové linky 34 a 36. Součástí celé stavební akce je i úprava zastávky Nerudova, kde doposud vystupovali cestující do vozovky a nově je zde zřízeno nástupiště tzv. vídeňského typu na zvýšeném jízdním pruhu – čili bude nástup i výstup bezbariérový.

Rekonstrukce tramvajové trati Zábrdovická
Nejen vyměnit staré koleje za nové, ale také upravit osovou vzdálenost kolejí ze tří na tři a půl metru. To bylo zadání oprav v ulici Zábrdovická. Úprava 240 metrů dlouhé tramvajové trati od zastávky Vojenská nemocnice po zastávku Kuldova. Povrch komunikace bude nově z gumoasfaltu, který snižuje hluk z dopravy. Celkové náklady činí 21,8 milionu Kč.

 

Letní opravy v číslech
106 dní
4 720 metrů tramvajového svršku
380 miliónů korun
5 opravených zastávek
1 nová trolejbusová zastávka Zemská knihovna

Další zprávy z rubriky

Nejnovější tiskové zprávy