Autobusové nádraží Zvonařka: chystá se modernizace - Tiskový servis

Autobusové nádraží Zvonařka: chystá se modernizace

  • 26. října 2017
  • 2 minuty čtení

(taz) Jeden z nejvýznamnějších veřejných prostorů v Brně se dočká modernizace. Ústřední autobusové nádraží Zvonařka si zachová svoji charakteristickou tvář a přitom nabídne přívětivější prostor pro cestující i dopravce. Majitel autobusového nádraží a investor modernizace, společnost ČSAD Brno holding, připravuje modernizaci podle návrhu architektonického studia Chybik+Kristof Architects & Urban Designers. Tuto novou podobu Zvonařky dnes představili veřejnosti.

Autobusové nádraží Zvonařka odbaví denně kolem tisícovky autobusů a více než 25 000 cestujících ze všech koutů republiky i Evropy, kteří zde získávají první dojmy o městě. Cílem návrhu je celková modernizace, především zvýšení funkčnosti, přehlednosti a estetické sjednocení prostoru nádraží.

"Jsem velice rád, že se bude řešit jedno z nejcitlivěji vnímaných míst ve městě Brně. Oceňuji, že majitel tohoto nádraží se jako soukromý investor rozhodl do tohoto objektu investovat. Koncept modernizace Zvonařky navíc navazuje na strategický projekt města Brna Tramvaj Plotní, díky kterému bude nádraží dostupnější městskou hromadnou dopravou," uvedl primátor města Brna Petr Vokřál, který se představení projektu zúčastnil.

Studie modernizace Zvonařky. Vizualizace: Chybik+Kristof Architects & Urban Designers Řešení nového vzhledu nádraží vychází ze dvou nejvíce charakteristických prvků – z nástupišť a zastřešení. Konstrukce zastřešení bude vyčištěna, nově natřena a opatřena LED svítidly, která rozjasní celý prostor. Přibude také nová výpravní budova u ulice Zvonařka.

Architekti použili barvy a jasné členění bez zbytečných bariér. "Sestava barevných pásků prostupuje celé území, zvedá se místy až ke konstrukci střechy, a skrývá tak pod sebou novou výpravní budovu. Ocelovou konstrukci zastřešení, která je technicky i funkčně unikátní v celoevropském měřítku, návrh zachovává. Konstrukce velkoryse překrývá celý prostor nástupišť o velikosti standardního městského bloku, zatímco horní plocha zastřešení slouží jako velkokapacitní odstavné parkoviště pro autobusy," popsal architekt Ondřej Chybík.

Návrh se na lepší průchodnost nádraží a logické členění provozu. Přibyla příčná komunikace pro pěší, aby byla nástupiště pohodlně přístupná z nové výpravní budovy při ulici Zvonařka.

"Předpokládáme realizaci ve třech etapách. První etapu, úprava podstřešení a jeho osvětlení bychom chtěli dokončit na podzim příštího roku. Další etapou je demolice stánků a vybudování nové odbavovací haly. Třetí etapou je pak přednádražní prostor a parkování pro osobní auta. Vše by mělo být dokončeno do konce roku 2019," upřesnil místopředseda představenstva ČSAD Brno holding Antonín Grund. Společnost nyní připravuje potřebné podklady pro žádosti o evropské dotace.

Další články z rubriky