Přeskočit na obsah

Autentičnost a káva. Tak vnímají Brno američtí novináři

14. května 2018 3 minuty čtení
(gak) - Téměř padesátka novinářů ze západního pobřeží USA poznávala v minulých dnech Brno a jeho okolí v rámci profesní konference. Kromě toho bylo jejich úkolem nafotit město tak, jak jej sami během svého pobytu poznali. Většina z nich byla v Brně poprvé, dnes oceňují jeho autentičnost a ulice bez turistů.

Američtí fotografové, kteří Brno navštívili v rámci konference SATW (Society of American Travel Writers), organizace sdružující novináře, fotografy a redaktory ze Severní Ameriky, měli zhruba dvacet hodin na zachycení nejzajímavějších záběrů z města a okolí. „Dostali jsme auto, průvodce a seznam míst, která by mohla být zajímavá,“ popsal David Swanson, který fotí pro National Geographic Travel i LA Times. Každý pak mohl navštívit jakákoliv místa v Brně. „Byl jsem v podzemí i na židovském hřbitově. To je velmi intimní a nádherné místo,“ říká Swanson. Naopak přehrada mu nepřijde nijak zajímavá. „Spousta lidí mi ji doporučila, ale mě nezaujala. Cestou jsme ale potkali skupinu horkovzdušných balónů, díky čemuž se mi podařilo vyfotit hezké snímky,“ dodal. Porota nakonec ocenila jeho fotku ze židovského hřbitova, za kterou získal první cenu v kategorii detailů. 

Nejúspěšnějším fotografem se stal Marc Downey. Portfolio desítky jeho fotek bylo vyhodnoceno jako úplně nejlepší. „Město samo vybízí ke skvělým záběrům. Byla pro mě čest zachytit reálné momenty, předat na fotografiích autenticitu. Pořád si ale uvědomuji, že jsem tu v roli turisty. Přesto jsem se to pokusil zvládnout, jak nejlépe jsem uměl,“ přiznal fotograf, jehož fotky se objevují na stránkách magazínu Time i National Geographic. Fotil také prezidentskou kampaň pro Baracka Obamu. 

Ani jeden z nich nikdy předtím v České republice nebyli. „Američani znají Prahu, zbytek je pro ně černé místo na mapě,“ směje se Swanson. Oba ale oceňují atmosféru ve městě. „Brno je doslova vibrující město, to se snad nedá zažít jinde na světě. Nemusel jsem sledovat zástupy turistů a měl jsem pocit, že jsem součástí komunity,“ dodal. Na Brně vyzdvihl také jeho kavárny a bary, které v rámci městské tour navštívil. „Brno je fakt městem kávy. Kromě toho jsme ale navštívili totálně šílený bar Super Panda Circus. Je fakt legrační a nikde jsem nic jiného nezažil,“ komentuje pobaveně  Swanson, který žije v San Diegu. 

Oproti tomu Downey nedokáže vybrat jediný nejzajímavější zážitek. „Zamiloval jsem si město samotné a lidi v něm. Všude na vás dýchá historie a je toho hodně k focení. Navíc jsou tu velmi přátelští lidé,“ přemýšlí. „Zkoušel jsem nemít očekávání. Vlastně jsem vůbec nevěděl, že Brno existuje. Nakonec jsem s chutí objevoval jeho skrytá zákoutí,“ shrnul Marc Downey. 

Kromě zmíněných fotografů byli oceněni i další v kategoriích architektura, noční život, kultura či lidé. Za nejlepší fotku ze všech byl vybrán záběr od Andrey Johnson.

Mohlo by vás dále zajímat

Nové wellness centrum na Kraví hoře. Foto: Marie Schmerková
Vyšel říjnový Brněnský metropolitan

Tento týden najdete ve svých schránkách aktuální Brněnský metropolitan. Dočtete se o nedávno dostavěném wellness centru na Kraví hoře i o novém způsobu třídění kovů do žlutých kontejnerů na plast. Do testovacího provozu vstoupila nová tramvajová trať do kampusu. A vodojemy na Žlutém kopci hlásí otevřeno, vstupenky jsou k mání i online.

Nejnovější články

Mezi občanské návrhy Dáme na vás už lidé rozdali tisíc lajků, zdroj: MMB
Mezi občanské návrhy Dáme na vás už lidé rozdali tisíc lajků

Kruhový objezd na přehradě, vteřinový odpočet u semaforů nebo třeba budování veřejných WC. Lidé už do tzv. občanských návrhů vložili přes osmdesát nápadů, jak zlepšit Brno. Vyjadřovat se k nim od první chvíle může i veřejnost. 

Zkušební provoz tramvajové tratě do kampusu. Foto: Marie Schmerková
První cestující pojedou tramvají do kampusu v prosinci

Přímé spojení centra s bohunickým kampusem, provoz MHD bez závislosti na aktuální dopravní situaci, snížení ekologické zátěže a větší komfort pro 40 tisíc cestujících denně. To vše přinese nová tramvajová trať do kampusu. První zkušební jízda se uskutečnila 15. září, první cestující se tudy svezou 10. prosince letošního roku.

Kampaň Brno narůžovo cílí na prevenci rakoviny prsu.
Brno narůžovo přináší prevenci rakoviny prsu do brněnských ulic

Růžovou barvu si vzaly za svou pravidelné říjnové akce spojené s osvětou týkající se rakoviny prsu a podpory onkologických pacientů. Akce probíhají po celém světě a Brno není výjimkou. Celý měsíc proto bude narůžovo.

Výstava ukazuje, jak by studenti využili část areálu Tepláren, foto: MMB
Výstava ukazuje, jak by studenti využili část areálu Tepláren

Co s průmyslovými budovami v mezidobí, kdy je přestanou využívat Teplárny Brno a než se území přebuduje na tzv. chytrou čtvrť Špitálka? Nad tím se zamýšleli studenti tří brněnských univerzit v soutěži MUNISS, kterou každoročně pořádá město. Jejich nápady teď prezentují výstavní panely v ulicích města.