Grémium pro přestavbu Železničního uzlu Brno na svém jednání 31. srpna v Brně projednalo další postup při realizaci tohoto projektu, jehož hlavním investorem je stát prostřednictvím své organizace Správy železniční dopravní cesty, s. o. (SŽDC).
Informace a závěry z jednání Grémia:
1) SŽDC ve spojení s Brněnskými komunikacemi, a. s., připravuje podklady pro opětovné vydání územního rozhodnutí k přestavbě Železničního uzlu Brno. Předpokládaný termín pro pokračování územního řízení je září 2009 a pro následné vydání územního rozhodnutí konec roku 2009.
Složky připravující přestavbu Železničního uzlu Brno tak reagují na skutečnost, že územní rozhodnutí zrušil na přelomu loňského a letošního roku správní soud a vrátil je k novému projednání Stavebnímu úřadu Brno-střed, který řízení přerušil do doby předložení dalších podkladů.
2) Stavba ŽUB - modernizace průjezdu a 1. část osobního nádraží pokračuje přípravou liniové části. Projekt stavby je SŽDC projednáván a připravován tak, aby byly projekční práce ukončeny do ledna 2010. Následovat bude stavební řízení, po vydání stavebního povolení a získání finančních prostředků by bylo možné zahájení stavby.
3) V části osobního nádraží jsou projekční práce pozastaveny a budou pokračovat v návaznosti na zpracovanou studii komerčního zastřešení nového osobního nádraží. SŽDC zajistí aktualizaci přípravné dokumentace v této části stavby tak, aby bylo umožněno vyprojektování komerčního zastřešení dle zpracované studie a požadavku statutárního města Brna a Jihomoravského kraje na vybudování architektonicky dominantního prvku v nové lokalitě města.
„Přestavba železničního uzlu je pro Brno strategicky nejvýznamnějším počinem v novodobé historii města,"" zdůraznil brněnský primátor Roman Onderka. „Stavebně začala v říjnu 2007 první etapou odstavného nádraží. Souběžně pokračují přípravy dalších etap projektu. Společně s ním postupuje i proměna prostoru od historického středu Brna směrem ke Komárovu, kde postupně vzniká nová městská čtvrť s označením Jižní centrum.""
„Přestavba ŽUB je vnímána jako komplexní řešení dopravní problematiky v Brně,"" uvedl generální ředitel SŽDC Ing. Jan Komárek. „Podle možného budoucího rozvoje musí být koncepčně koordinovány vazby do všech odvětví a oblastí. Realizace potom může probíhat v souladu s touto koncepcí. Toto platí jak pro zařízení ČD, tak pro investice statutárního města Brna, Jihomoravského kraje i ostatních soukromoprávních subjektů.""
Stavby projektu Europoint Brno (Železniční uzel Brno a Jižní centrum):
- Odstavné nádraží - 1. část (v realizaci s termínem dokončení v květnu 2010)
- Osobní nádraží - 1. část
- Modernizace průjezdu železničním uzlem
- Odstavné nádraží - 2. část
- Osobní nádraží - 2. část
- Městská infrastruktura jako předpoklad pro vznik městské čtvrti s 30 000 až 40 000 obyvateli
Mgr. Ivo Klemeš
Kancelář primátora města Brna
Magistrát města Brna
Tel.: 542 172 272
e-mail: klemes.ivo@brno.cz
"