Film „Brno", představující krásy a turistický potenciál jihomoravské metropole, bodoval na 39. ročníku mezinárodního festivalu turistických filmů a videí TOURFILM 2006. Zvláštní cenu poroty (Prix Jury) získal v 1. kategorii soutěže, v níž soupeřily kraje, regiony, města či obce s prezentacemi v délce do 30 minut.
Film vznikl v rámci projektu Informační a propagační materiály města Brna, který byl z převážné části financován ze strukturálních fondů Evropské unie. Televizní společnost Direct Film natočila na zakázku města video ve dvou verzích: dlouhé třináctiminutové, která je doprovázena českým a anglickým komentářem, a krátké dvouminutové. Právě krátká varianta zaujala svou dynamikou, střihem a celkově kvalitním zpracováním mezinárodní porotu festivalu.
Pro město to není úspěch zanedbatelný, jelikož TOURFILM je vůbec nejstarším a také jedním z nejprestižnějších festivalů turistických filmů na světě. Jeho posláním je uvést a zhodnotit filmy, audiovizuální pořady a multimédia, které svou obsahovou náplní a uměleckou úrovní přispívají k rozvoji domácího i zahraničního cestovního ruchu. Projekce letošního ročníku probíhaly ve dnech 4.-7. října tradičně v Grandhotelu PUPP v Karlových Varech a soutěže se zúčastnilo celkem 637 projektů ze 137 zemí.
Oceněné video mohou zájemci zhlédnout či volně stáhnout na internetových stránkách www.brno.cz/video.
(mal)