Česká pojišťovna se v rámci svého celorepublikového působení rozhodla významně posílit roli brněnského Klientského servisu, který začala stavět před dvěma lety v budově bývalého Flextronicsu v Králově Poli. Zatímco v létě roku 2003 v něm zaměstnávala pouze 308 lidí, vloni už jich bylo 754 a do konce letošního roku v něm bude pracovat 874 zaměstnanců. Jenom od června do září najde v brněnské Purkyňově ulici uplatnění 105 nových obyvatel Jihomoravského kraje.
Náklady na rekonstrukci celého objektu dosáhly 172 milionů korun, vybavení přišlo na dalších 30 milionů. Při stavebních pracích byly rekonstruovány všechny rozvody elektřiny, vody, kanalizace, vzduchotechnického zařízení a modernizací prošly také výtahy.
Komplex v sobě ukrývá výpočetní středisko a mimo jiné jediné skenovací pracoviště ČP v České republice a druhé největší v Evropě. V suterénu je rozmístěno 19 km regálů s archivními materiály.
V budově bývalého Flextronicsu pracují především operátoři Call centra, likvidátoři a administrativní pracovníci. V průběhu uplynulých dvou letech nastoupilo do Klientského servisu v Brně hned po ukončení studia 141 mladých lidí, z toho 26 vysokoškoláků a 115 středoškoláků.
V souvislosti se vznikem Klientského servisu v Brně a v Praze se podstatně zkrátila doba likvidace pojistných událostí. Zatímco v uplynulých letech zpracoval jeden likvidátor, zabývající se pojištěním motorových vozidel, během jednoho měsíce 46 případů, v současnosti jich ten samý člověk zvládne 70, což představuje více než poloviční nárůst produktivity práce. Z pohledu klienta je pak důležité především to, že od dodání posledního dokumentu do výplaty peněz dnes například u škod z povinného ručení uplynou v 79 procentech případů pouze dva dny.
„Jen v posledních měsících byly v Brně ohlášeny investice, které vytvoří několik set nových pracovních míst. Firmy konečně objevily strategickou polohu Brna a oceňují rovněž kvalitu zdejších pracovních sil. Investice České pojišťovny je pro Brno dobrou zprávou a také signálem, že přicházejí společnosti s dalším rozšířením klientských služeb,“ uvedl při příležitosti otevření Klientského centra v pondělí 6. června primátor města Brna Richard Svoboda.
Pavel Hrazdíra