2004. 10. 05. • Brňané ocenili věcné argumenty politiků k přestavbě brněnského železničního uzlu - Tiskový servis

2004. 10. 05. • Brňané ocenili věcné argumenty politiků k přestavbě brněnského železničního uzlu

  • 06. října 2004
  • 2 minuty čtení

Za účasti ministra dopravy ČR Milana Šimonovského, primátora města Brna Petra Duchoně a odborníků na přestavbu brněnského železničního uzlu se v pondělí 4. října v kině Scala uskutečnila veřejná debata s občany. Vysokou účastí občanů i reprezentativním politickým i odborným zastoupením se stala jedním z vrcholů kampaně před sobotním referendem k otázce polohy hlavního vlakového nádraží.

Věcná a seriózní diskuse politiků s občany byla několikrát přerušena potleskem a ukázala, že většina účastníků je ochotna naslouchat logickým argumentům prokazujícím oprávněnost a smysluplnost přestavby brněnského železničního uzlu s nádražím v odsunuté poloze.

Z prezentace a následné diskuse jednoznačně vyplynulo, že současné vedení železničních tratí do středu města je kritickým místem osobní železniční dopravy, které znemožňuje zavedení pravidelné příměstské dopravy ze všech směrů a tím i plnohodnotné využívání integrovaného dopravního systému. Lidé již většinou pochopili, že i samotné nádraží již nevyhovuje hygienickým standardům, nemá bezbariérové vstupy, má málo nástupišť, nedostatečnou kapacitu, zastaralé provozy. Omezený prostor také neumožňuje vybudovat moderní technologické zázemí, zejména zařízení pro čištění a údržbu vlakových souprav.

Navržená přestavba železničního uzlu je sice náročná jak finančně, tak technologicky, ale zároveň jde o řešení, které Brnu otevírá velkorysý prostor pro budoucí rozvoj. Přestavba železničního uzlu s nádražím v odsunuté poloze přinese nejen zjednodušení a redukci celého kolejového systému na území města, ale také významné zjednodušení přestupů mezi železniční, autobusovou a městskou hromadnou dopravou. Především však umožní bezproblémové zapojení vysokorychlostních tratí na křižovatce železničních koridorů české a evropské sítě. V neposlední řadě je zřejmé, že pomine i dosavadní dlouholetá neochota firem významněji investovat ve zdevastované jižní části města. Rozvoj v této oblasti byl již v minulém století zastaven uzlem kolejišť, které mu vytvořily bariéru. Nyní se otevírá příležitost tento uzel rozmotat, definitivně vyřešit dopravní situaci v Brně a připravit podmínky pro výstavbu nových městských čtvrtí.

Všichni Brňané, kteří mají pochybnosti či otázky týkající se přestavby brněnského železničního uzlu, jsou srdečně zváni ve středu 6. a ve čtvrtek 7. října od 9 do 17 hodin do 15. patra M-paláce na Heršpické ulici. Ve smyslu hesla „Lepší jedenkrát vidět než dvakrát slyšet“ zde budou mít občané za účasti odborníků a zástupců města přímo nad dotčeným územím neopakovatelnou příležitost pochopit záměr představitelů brněnské radnice a vytvořit si vlastní názor na tuto problematiku.

(hrz)

Další články z rubriky

Nejnovější články